Skal du være vores nye kollega?
Der er gang i den hos Alcadon - og vi har det sjovt samtidig med at der er fart på.
På denne side ser du ledige stillinger hos Alcadon ApS.
Ledige stillinger hos Alcadon ApS
Key Account Manager, Projektmarkedet keyboard_arrow_down
- Kan du sælge projekter på installatørmarkedet?
- Kender du til fiberoptiske løsninger?
- Vil du med på en vækstrejse?
Alcadon ApS leverer fiberoptiske løsninger og tekniske produkter til FTTx, Datacenter, industri og installationsbranchen. Virksomheden er del af den svenske børsnoterede virksomhed Alcadon Group AB, som startede i 1988. I dag tæller virksomheden 165 medarbejdere, opererer i 7 lande og har 14 varelagre.
I Danmark har virksomheden kontor i Nivå og beskæftiger 23 medarbejdere. Virksomheden er specialiseret i rådgivning og salg af passive fiberoptiske komponenter og relaterede aktive fiberprodukter. Kunderne tæller energiselskaber, telekommunikationsvirksomheder, installatører, systemhuse og datacentre mv.
Alcadon har et stærkt omdømme i markedet og er kendt for at levere kvalitet og et højt serviceniveau.
Til at fortsætte væksten søges en Key Account Manager med ansvar for projektsalg til installatørmarkedet.
Jobbet:
Du skal arbejde målrettet med salg af projekter til installatørmarkedet. Alcadon samarbejder allerede med førende installatører. Du skal både tiltrække nye kunder, samt udvikle og fastholde eksisterende installatørkunder. Du får mulighed for at arbejde med brands som Commscope, R&M, Legrand, Fluke, AFL, Jetting m.m.
Rollen indebærer hyppig kontakt via både Teams- og fysiske møder. Du skal analysere installatørens forretning, deres mål, deres typiske projekter, deres udfordringer og informere om hvordan Alcadons rådgivning og løsninger kan bidrage i installatørens projekter. Det betyder at du skal skabe relationer på forskellige niveauer hos kunderne, så kunderne er opmærksomme på dig, når nye projekter opstår.
Du skal planlægge, udføre og følge op. Der skal laves præsentationer, tilbud, forhandling mv. som i en almindelig løsningsorienteret salgsproces. Der er både mindre tilbud og større projekter i udbud.
Jobbet indebærer også en vis prioritering af tid. Du skal bruge tiden på kunder, som har størst mulighed for at tilvejebringe og vinde projekter. Dertil skal du overvåge projektmarkedet for at være så opdateret som muligt – og nogle gange tager du måske projektet med til en udvalgt installatør. Det er et krav, at du holder dig informeret og tæt på kunderne, så du kan være med til at påvirke specifikationerne før projekterne opstår.
Du arbejder med frihed under ansvar. Du kan bo overalt i Danmark. Hvis du bor på Sjælland, så forestiller vi os, at du er i Nivå 2-3 dage pr. uge.
En spændende rolle for dig som nyder projektmarkedet/foreskrivende salg. Dertil kommer du til en virksomhed, som er økonomisk velfunderet og oplever vækst. Der er høj medarbejderanciennitet og det er det bedste bevis for at virksomheden er en dejlig arbejdsplads – i øvrigt med en hyggelig familiær stemning.
Der refereres til adm. direktør.
Hvem er du?
Vi ser gerne, at du har teknisk baggrund og solid erfaring med opsøgende salg til installatørmarkedet, hvor du har solgt tilsvarende løsninger. Har du ikke den tekniske baggrund, så har du oparbejdet teknisk indsigt via din salgsrolle.
Du har forretningsforståelse, ved at det handler om at optimere installatørens forretning og kan rådgive installatøren omkring løsninger til deres projekter.
Du er motiveret for at skabe nye kunder, som kan tilvejebringe projekter. Du er opsøgende, så du hele tiden holder dig informeret om projekter og top-of-mind hos kunderne. Du er vant til at agere på projektmarkedet og på installatørmarkedet.
Du er vant til at lave tilbud og evt. levere udbudsmateriale. Dansk og engelsk i skrift og tale. Du er vant til at arbejde med Office pakken, samt CRM systemer.
Og så nyder du at være del af en virksomhed, hvor du kan nyde frihed under ansvar. Det betyder også at du er selvkørende, ansvarlig – og især tænder på jagten efter at lukke spændende projekter.
Hvis du vil høre mere, så ring til rekrutteringskonsulent Hans Hammer Andersen på 31 444 777.
Salg og Kundeservice - Salgssupporter med flair for teknik og høj service keyboard_arrow_down
Er du struktureret, serviceminded og procesorienteret, og kan du bevare overblikket, når der er travlt? Så er du måske det bindeled til vores kunder, som vi leder efter.
Alcadon ApS er en svenskejet virksomhed og har igennem de sidste 21 år været en betydende ”added value” distributør og rådgiver af højkvalitets fiberoptiske og RF-produkter, samt kundespecifikke løsninger til det danske marked. Alcadon opererer indenfor telecom, FTTH, datacenter, industri, og har i de seneste år haft stigende fokus på LAN og Datacom-industrien.
Hverdagen går med at rådgive og servicere kunder, og hver enkelt medarbejder har stor andel i virksomhedens drift og succes. Virksomheden har domicil i dejlige omgivelser i Nivå.
Stillingen:
Du bliver en del af virksomhedens interne salgsafdeling, hvor du skal håndtere kundeordrer og -henvendelser, være bindeled til vores kunder samt udføre andre administrative opgaver.
Du skal være med til at skabe og fastholde høj kundetilfredshed, og sørge for hurtig og korrekt behandling af kundeforespørgsler – med et højt serviceniveau. Du skal også være med til at drive vores interne salg og administration, og dermed bidrage til, at vi når vores vækstmål. Dertil kan forekomme forskellige typer af administrative opgaver. Du vil arbejde tæt sammen med virksomhedens øvrige team, som primært er fra salg, produktion og logistik.
De primære arbejdsopgaver er:
- Besvarelse af kundehenvendelser via telefon/mail – både salg og service
- Daglig opfølgning på salgs-backlog (salgsordrelinjer)
- Ordrebehandling og leveranceplanlægning
- Support til eksterne sælgere
- Teknisk rådgivning af kunder og udarbejdelse af styklister
- Udarbejdelse af tekniske tilbud og opfølgning på tilbud
- Medvirke til vedligeholdelse af stamdata
Hvem er du?
Vi ser gerne, at du har erfaring fra lignende intern salgsstilling, hvor du har rådgivet kunder og udført tilsvarende opgaver.
- Du har teknisk forståelse og interesse, og er nysgerrig på produkterne og kundernes behov.
- Du har forretningsforståelse og ved, at det handler om at servicere kunden bedst muligt; rådgive, tilfredsstille behov, sikre levering til kunden til tiden, mv.
- Du sætter en ære i at svare rettidigt og følge op på dine sager, og trives med alsidige opgaver.
- Vi lægger vægt på, at du er struktureret med dit arbejde, lærenem og kan lide at arbejde selvstændigt.
- Du skriver og taler flydende dansk og engelsk. Du er erfaren bruger af ERP-system og Microsoft Office.
Samtaler vil blive afholdt løbende, med opstart snarest muligt. Løn efter kvalifikationer. Stillingen er fuldtid med reference til Head of Inside Sales.
Hvis du vil vide mere, så kontakt Morten Chi Strøhemann på +45 3036 7077 eller mcs@alcadon.dk.
Produktion og Lager i Nivå - Uopfordret ansøgning keyboard_arrow_down
Har du hænderne skruet rigtig på og er du lærenem?
Så kan Alcadons lager- og produktionsafdeling være den helt rette arbejdsplads for dig.
Nysgerrig på hvad jobbet indebærer og hvordan du kan sende en uopfordret ansøgning til os?